Eerder deze week hadden wij het over de nieuwe zoekmachine Cuil. Die werd in de pers met veel poeha aangekondigd. Gevolg: iedereen wou de zoekmachine meteen uittesten, en de servers crashten - wat natuurlijk op het nodige leedvermaak onthaald werd. De makers van de site hadden immers in hun persbericht grote woorden gebruikt, zoals "meer zoektermen dan Google", met andere woorden: beter dan Google. En als je zoiets als beginnende zoekmachine beweert, dan krijg je al gemakkelijk het etiket "snoever" opgeplakt, en kijken heel wat mensen uit tot je een uitschuiver maakt - wat dus ook gebeurde, met de crash. Het blijkt trouwens dat Cuil nog meer steken laat vallen. Wij hadden al opgemerkt dat wij bij onze zoektocht naar "netties" geen verwijzing vonden naar ons domein. Dat blijkt ook bij andere websites en journalisten te zijn. Molly Wood, een journaliste die meewerkt aan de tech podcast Buzz Out Loud, zag een foto van een oudere dame naast haar naam verschijnen bij de zoekresultaten. Het tech blog TechCrunch zag een logo van Google's GMail naast haar naam staat. EEn zoekactie naar "About TechCrunch" vermeldt een biografie van een van de medewerkers van de site, maar vertoont de foto van iemand die werkt voor CIC Data. Zelf hebben wij zo geen voorbeelden gevonden van foute foto's. Maar wie zo'n blunder aantreft, mag ons die altijd melden! http://www.pcworld.com/businesscenter/article/149129/cuil_cr ...
|