Verschijnt iedere zaterdag
Deadline van volgende editie: 
10/10/2013 om 16.00h
Reacties mailen naar netties@netties.be


INHOUD
DEEL 1: 
Kanaal 17: actuele nieuwsberichten
Hoe bedenken ze het
Voor elk wat wils
Het oor wil ook wat
 

DEEL 2: 
De Nieuwe Oogst
Bij de collega's
De zaak Tee en Tee
Van alles halen, 
(bijna) niks betalen
Het laatste woord

NeTTieS
Jaargang 17
Nummer 782 van 5/1/2013



Gegroet lezer,

Dit nieuwe jaar beginnen wij natuurlijk met u allen onze beste wensen aan te bieden voor het nieuwe jaar: dat 2013 u alles moge brengen wat uw hartje wenst - en meer! Niet te veel computerproblemen, geen stalkers op de sociale media, maar vooral: veel ontdekken en genieten van wat het onbegrensde internet te bieden heeft!

Wellicht hebt u verleden week de nieuwsbrief ontvangen waarin gemeld werd welke websites door onze jury geselecteerd werden in onze NETTIES-verkiezing. De uitslag vindt u hier:
http://www.netties.be/archief_edities/20121231_site2012.htm
Aan de winnaars een welgemeende proficiat, aan onze jury en de lezers die hun nominaties ingestuurd hebben onze hartelijke dank voor hun inzet!

Omwille van de feestdagen is dit een dunnere NeTTies dan u van ons gewend bent. Volgende week zijn wij er weer op volle kracht - maar geniet inmiddels van dit nummer, waarin toch weer enkele leuke tips en weetjes staan.

Veel leesplezier gewenst, en bij leven en welzijn tot volgende week.

Hilde



Netties lezen als RSS-feed? Het kan, op het adres
http://www.netties.be/v10/netties_rss.php


Volg Netties op Twitter:
http://www.twitter.com/nettiesbe
http://www.twitter.com/hvangool


Heb je een Nokia smartphone? Download onze app om netties te lezen:
http://store.ovi.com/search?q=netties

Indien u een bepaalde editie niet ontvangen hebt, ga naar onze website: 
http://www.netties.be en klik op archief.
Daar vindt u een link naar deel 1 en 2 van de laatste editie. Vorige nummers zijn er ook integraal te downloaden, tot en met nummer 1 - nostalgie troef!
 



 


 
 



Kanaal 17

Een nieuwsrubriek samengesteld uit berichten die 
ons bereiken via de reguliere en de gespecialiseerde pers, 
Internet, eigen correspondenten en de lezers van dit e-zine.




NIELSEN EN TWITTER RICHTEN SOCIAL TV RATING OP
Twitter en tv: het ideale huwelijk

Wie zelf op Twitter is, zal het beamen: op bepaalde momenten is de hele tijdlijn doordrongen van commentaren op tv-uitzendingen. Tijdens live shows (Belgium's got Talent, So you think you can dance, enz.) wordt bewondering of kritiek getweet over de kandidaten. Bij praatprogramma's zoals De 7e Dag, Reyers Laat, en nu ook De Kruitfabriek worden commentaren gegeven bij de uitspraken van de deelnemers aan de discussie op tv. Twitter wordt zo een goede graadmeter van wat leeft, wat populair is bij de internauten.

In de VS hebben ze dat al goed begrepen; tot nu toe werd daar, om de populariteit van programma's te meten, gebruik gemaakt van de Nielsen ratings. Voortaan komt er ook de "Nielsen Twitter TV Rating", die de over tv gaande gesprekken op Twitter meet, en waarvan de cijfers vanaf najaar 2013 gebruikt zullen worden voor toepassingen zoals het bepalen van prijzen voor het uitzenden van commercials. (1)

Twitter zelf is zich ook bewust van haar potentieel naar de tv toe, en het wil die functie nog meer uitbouwen. Nu zijn er wel andere diensten die eveneens proberen om het gevoel van "samen tv kijken" te creëren, zoals bijvoorbeeld Getglue; maar zij halen het niet in populariteit bij Twitter, dat de natuurlijke bron lijkt om commentaar te geven op de tv.

Twitter wil die rol nog versterken, zo blijkt uit een jobadvertentie die TechCrunch opgemerkt heeft: Twitter zou namelijk op zoek zijn naar een "Manager of tv relationships". Die functie wordt omschreven als "a twitter ambassador/evangelist to TV celebrities". Met andere woorden, deze persoon zou bekende tv-personaliteiten moeten aanmoedigen om tijdens hun eigen show, of in het algemeen, meer te tweeten. Maar zou ook samen met producers van shows manieren moeten vinden om Twitter meer in hun programma te verweven. Een interessante evolutie, om te volgen dus! (2)
http://www.nielsen.com/us/en/insights/press-room/2012/nielsen-and-twitter-establish-social-tv-rating.html
http://techcrunch.com/2012/12/25/twitter-winning-social-tv/


NIEUWS UIT VLAANDEREN: NIEUWE INTERNETZENDER RADIO19 FM
Radio voor vergeten luisteraars.

Wij ontvingen dit persbericht van de oprichters van deze nieuwe internetzender. En omdat vele van onze lezers tot deze doelgroep behoren, kan het jou wellicht ook interesseren.

Radio 19 is een internetzender die vooral mikt op een doelgroep die in Vlaanderen schaamteloos door de ‘grote’ jongens wordt genegeerd; de 50-plusser. Het project wordt dan ook gedragen door mensen die hun sporen eerder hebben verdiend in radiomiddens.

Ze werkten eerder voor stations als Maeva, Contact, Gemini, Antigoon, Monique of zijn nog steeds betrokken bij VBRO, Minerva … Kortom, mannen en één vrouw die het klappen van de zweep kennen.  Ze komen zowel uit Vlaanderen als uit Nederland. Net zoals in de gloriedagen van de zeezenders, waar 19 graag een link mee legt…

Het initiatief is niet enkel een unicum omwille van het oldiesformat (1950-1980), maar minstens omdat er dagelijks gepresenteerde programma’s te beluisteren zijn vanaf 07:00 tot 19:00 uur (tijdens de weekends zelfs tot 22:00 uur).  Op zaterdag en zondag worden tijdens Offshore Time, oud zeezender programma’s, in studiokwaliteit, opnieuw en integraal uitgezonden.

Radio 19 begon z’n avontuur op… 19 september 2012 en  zette nu een compleet vernieuwde website online, die dagelijks informeert over… radio, media in het algemeen en ook muziek en showbizz. Er is ook een brok historiek maar die wordt netjes afgewisseld met actuele info die de doelgroep zeker zal interesseren. (persbericht)
http://www.radio19.fm


NIEUWS UIT VLAANDEREN: FLATTURTLE
Spin-Off van iRail haalt grote klant binnen

Er was eens... een tijd dat de "eigenaars" van data die angstvallig bewaarden - alhoewel die "eigenaars" openbare besturen waren, zoals de NMBS, gemeentebesturen, overheidsinstellingen voor statistieken, enz. Gelukkig kwam er protest tegen dit afschermen van data die eigenlijk in handen zouden moeten zijn van het publiek.

Een mooie illustratie daarvan is de zaak iRail. Lang voor de NMBS zijn eigen Railtime-dienst had, waarbij de informatie over de treinen in real time geraadpleegd kan worden op computer of smartphone, hadden enkele Vlaamse ontwikkelaars, waaronder Pieter Colpaert een dergelijk systeem bedacht waarbij zij de data van de NMBS vergaarden en verwerkten. Zeer tegen de zin van de NMBS, die toen zelfs met maatregelen dreigden. Gelukkig is het zover niet moeten komen, en heeft de NMBS ondertussen ook zijn eigen real time spoorinformatie online staan.

De Vlaamse ontwikkelaars hebben ondertussen een mooie expertise ontwikkeld in het verwerken van open data; zij hebben zich verenigd in een vzw, iRail, gespecialiseerd in open data rond mobiliteitsinfo. Een spin-off hiervan, Flat Turtle, heeft zich dan weer verder bekwaamd in toepassingen van deze mobiliteitsinfo, wat nu dus geleid heeft tot een samenwerking met immobedrijf Banimmo. Samen zullen zij in gebouwen die tot de portefeuille van Banimmo behoren, schermen plaatsen waar real-time informatie staat over verkeer, openbaar vervoer, weersvoorspellingen, aan te vullen met specifieke informatie zoals aankondigingen van evenementen in de omgeving. Zo kunnen potentiële huurders meteen zien via welke openbare vervoermiddelen het gebouw bereikbaar is, en kunnen huidige huurders zien wanneer zij hun volgende trein, tram, bus mogen verwachten.

Goed bedacht, en een mooie toepassingen van open data. Meer op de website van Flatturtle.
https://flatturtle.com/
http://www.banimmo.be


SNAPCHAT EN POKE DOEN HET TIJDELIJK
Foto's met vervaldatum maken sociaal leven terug sexy

Steeds meer mensen vinden dat hun leven op de sociale netwerken saai aan het worden is. We worden immers heel goed in het ons van onze beste kant laten zien. Spontaniteit is ver te zoeken, want je weet nooit wie mee leest - dat hebben we ondertussen met zijn allen met scha en schande geleerd. En dus letten we op onze tweets en Facebook posts, we zorgen dat onze foto's netjes zijn, en voegen leuke artistieke filters toe aan onze foto's.

Mooi. Maar saai, zoals het New York Times blog terecht opmerkt (1). Twee nieuwe diensten echter lijken daar verandering in te brengen: Snapchat en Facebook Poke. Daarmee kan je foto's, boodschappen, video's verzenden naar je vrienden, die een ingebouwde vervaldatum hebben, waarvan jij de duur bepaalt. De tijdelijkheid ervan nodigt uit tot meer spontaniteit, wat meer branie bij het maken en verzenden van de beelden en teksten.

Die spontaniteit wordt nog door een andere factor in de hand gewerkt: je kan met deze diensten enkel foto's en beelden verzenden die je op dat moment met de app gemaakt hebt, je hebt geen toegang tot je bibliotheek foto's op je toestel. En dus krijg je opnieuw heerlijk spontane beelden te zien, die je vertellen in real time wat je vrienden op dat moment doen - die soms ook erg intiem kunnen zijn.

Momenteel zijn Snapchat en Facebook Poke nog aan hun opmars bezig. Benieuwd of jij er ook verslaafd aan raakt? Uitproberen kan je via onderstaande links.
http://bits.blogs.nytimes.com/2012/12/28/digital-diary-facebook-poke-and-the-tedium-of-success-theater/
https://itunes.apple.com/us/app/facebook-poke/id588594730?mt=8
http://mashable.com/2012/12/21/facebook-poke-hands-on/


SNAPCHAT EN POKE: WAT IS HET?
En kan die tijdslimiet echt niet omzeild worden?

Het zijn dus twee verschillende diensten die hetzelfde aanbieden: de mogelijkheid om een foto, beeld, tekst te verzenden naar je vrienden, die het op hun scherm te zien krijgen gedurende 1, 2, 10 seconden. Maar is het eigenlijk helemaal hetzelfde?

Snapchat was de eerste, en Facebook kopieerde volgens velen het succes van de tool met zijn Facebook Poke. Nu bestond er al een Facebook "poke" - een heel vervelende dienst bij Facebook, die je best kan vertalen door "aanporren"; dat Facebook geen originele naam kon kiezen om elke verwarring met het vervelende "oude" poke te vermijden, is volgens sommigen dan ook een symptooom van het "ik wil maar ik kan niet" waarin de Facebook Poke uitblinkt, wanneer je hem vergelijkt met Snapchat. Het uitbrengen van Facebook Poke zorgde er trouwens enkel maar voor dat de concurrerende tool, Snapchat, nog populairder werd! (1)

Techcrunch zette de verschillen en gelijkenissen tussen beide diensten op een rijtje. Zo kan je bij Facebook Poke foto, video, poke of boodschap verzenden, en bij Snapchat enkel foto en video. Bij beiden bepaal je zelf de tijdlimiet (1 tot 10 seconden), en kan de video maximum zelf 10 seconden duren. De grote verschillen zijn echter dat je bij Facebook Poke enkel een boodschap kan verzenden aan je Facebook vrienden, terwijl je bij Snapchat de boodschap kan verzenden aan zowel Facebook vrienden, als mensen uit je telefoonboek, als gebruikers die je in de Snapchat dienst als vrienden gemarkeerd hebt.

Nog een belangrijk verschil is het feit dat de boodschap bij Snapchat na die periode voor altijd van de Snapchat server verwijderd worden, terwijl dat bij Facebook niet het geval is - daar wordt enkel verwezen naar de "Facebook gebruiksvoorwaarden". wat wil zeggen dat Facebook die content nog een tijdje kan bijhouden in backup kopieën, maar niet aan anderen kan toevetrouwen. Of dat voldoende is om je vertrouwen te verdienen, is nog de vraag. (2).

Trouwens, eigenlijk mag je helemaal niet gerust zijn dat je foto's en video's na de tijdlimiet echt verdwenen zijn. Want het blijkt helemaal niet moeilijk te zijn voor de ontvanger van die beelden, om die zelf te bewaren. Normaal moet je, terwijl je de foto of film bekijkt, je vinger op het scherm houden om hem te kunnen bekijken. Een blogposting bij Buzzfeed vertelt je, hoe je met enige handigheid toch zo'n filmpje of foto kan bewaren. Dus toch maar weer voorzichtig zijn met wat je doorstuurt! (3)
http://www.businessweek.com/articles/2012-12-28/facebooks-poke-is-a-wild-success-for-rival-snapchat
http://techcrunch.com/2012/12/21/facebook-poke-vs-snapchat-what-is-the-difference/
http://www.buzzfeed.com/katienotopoulos/how-anybody-can-secretly-save-your-snapchat-videos


FACEBOOK POKE: NIEUWE VORM VAN ADVERTENTIE?
Lingeriebedrijf maakt al meteen toepassing

Je kan er donder op zeggen: telkens er iets nieuw bedacht wordt, zijn bedrijven er als de kippen bij om dit te gebruiken om hun reclameboodschap te verspreiden.

En net zo met de Facebook Poke app. Een advertentiebureau heeft dit platform namelijk gebruikt om een advertentie in de vorm van een korte video te verspreiden, in opdracht van een lingeriebedrijf. Het gaat om een video van een tiental seconden, waarin je een model kan zien dat de lingerie aanrekt, met aan het einde een reclameboodschap.

Slim bedacht, maar gezien het formaat van Poke waren er natuurlijk wel enkele beperkingen. Het filmpje moest namelijk, zoals Poke het voorschrijft, met Poke gemaakt en verdeeld worden. Bovendien kan elk filmpje maar naar maximaal 40 personen tegelijk gestuurd worden, dus moest het filmpje verschillende keren opgenomen worden. De bestemmelingen moesten trouwens ook allemaal vrienden zijn  van een bepaald persoon, het filmpje kon niet aan zomaar iedereen gestuurd worden.

Kortom, een mooi idee om Facebook Poke aan te wenden voor reclame - maar gezien het vele manuele werk praktisch niet echt handig, te arbeidsintensief. En daar mag je dus blij om zijn, want anders werd je voortdurend lastiggevallen door commerciële Pokes...





Bron  & afbeelding: Mashable.
http://mashable.com/2012/12/28/facebook-poke-ad/


NIEUWE SPELER IN MOBIELE MARKT: UBUNTU
Draait rond bestaande Android kernel en drivers

Momenteel wordt de markt van de smartphones verdeeld door enkele grote spelers (iOS, Android, met Windows als rijzend en Blackberry en Nokia als dalende sterren). Die markt zou, als het bedrijf Canonical zijn voorspellingen waar kan maken, binnenkort grondig dooreen geschut kunnen worden door een nieuwe speler: de mobiele versie van Ubuntu.

Wellicht ken je Ubuntu nog: dat was de versie van Linux die dit besturingssysteem naar de massa moest brengen, omdat je het heel gemakkelijk op een cd'tje kon verkrijgen, en vanop die cd dan op je computer kan draaien. Welnu, Canonical, het bedrijf achter Ubuntu, heeft een mobiele versie uitgebracht van Ubuntu. Die is gebouwd rond de bestaande Android kernel en drivers, maar maakt geen gebruik van de Java Virtual Machine. Dit zou ervoor moeten zorgen dat de kracht van de smartphone ten volle gebruikt kan worden.

Omdat het OS gebaseerd is op Android, zou het voor de huidige fabrikanten van Android toestellen niet al te veel moeite kosten om hun bestaande toestellen aan te passen aan dit OS. de eerste toestellen met het mobiele Ubuntu aan boord, zou je dan ook nog dit jaar moeten zien.

Het is in onze ogen een intrigerend toestel. Enerzijds omdat het volledig nieuwe gebaren gebruikt in zijn user interface, die bepaalde knoppen op het toestel moeten vervangen: het gebruik van duimen op de randen van het toestel. Anderzijds omdat het toestel ook in een dock gezet kan worden met een monitor, klavier en muis - een idee dat Motorola met zijn Webtop ook al bracht, maar niet veel succes kende. Een idee echter dat ons wel bekoren kan.

The Verge en Engadget hebben meer info over dit mobiele Ubuntu, met zelfs enkele video's; voor nog meer nieuws hierover kan je bij Techmeme terecht. Wij zijn erg benieuwd!
http://www.theverge.com/2013/1/2/3827922/ubuntu-phone-os-announcement
http://www.engadget.com/2013/01/02/ubuntu-for-smartphones/
http://www.techmeme.com/130102/p26#a130102p26


POLAROID START MET FOTOBAR STORES
Print de foto's van je smartphone uit...

Het lijkt de omgekeerde wereld wel. Polaroid is een merk dat we nog altijd associëren met instant foto's: de bekende toestellen zorgden voor foto's die meteen op speciaal fotopapier afgedrukt werden. Sindsdien is de productie van deze instant-toestellen stopgezet, zeer tot het verdriet van de vele liefhebbers. Het bedrijf Polaroid bestaat echter nog steeds, en komt nu met een nieuw concept: de Fotobar. Daar kan je foto's van je smartphone uitprinten... maar je moet er wel 72u op wachten.

Het concept op zich is simpel: een kleine ruimte, met een tiental desktop stations (klavier, scherm, muis), gerangschikt op een toog als bij een bar. Daar kan je dan draadloos de foto's van je smartphone of ander toestel overzetten naar de desktops, ze eventueel bewerken (rode oogjes aanpassen, filters toepassen, ...) en kiezen in welke vorm je ze wil printen. Mooi, en tot hiertoe lijkt het wel een concept dat werken kan. Tot je de volgende stap hoort: de gebruiker moet 72u wachten vooraleer hij zijn foto's kan afhalen, want het printen gebeurt in de fabrieken van Polaroid.

Het "instant" concept wordt dus overboord gegooid in deze Fotobars. En dat is juist het aspect dat de gebruiker zou kunnen lokken naar de Fotobars. Er bestaan trouwens al concepten die instant prints beloven - kleine hokjes, een soort kiosk zoals voor het nemen van een pasfoto, die zelfs gehuurd kan worden voor evenementen zoals trouwpartijen, zodat je foto's nog tijdens het feest kan afdrukken. Met de 72u doet de Fotobar het niet beter dan een MediaMarkt, Hema, Blokker, ... waar je eveneens foto's kan laten uitprinten.

Wij zijn dan ook benieuwd of het concept kan aanslaan. In de VS komt er alvast één Fotobar, in Florida, met winkels in New York, Las Vegas en Boston die zouden moeten volgen.
http://thenextweb.com/2013/01/02/polaroid-to-launch-fotobar-retail-stores-aimed-at-encouraging-smartphone-users-to-print-their-favourite-photos/
http://www.webpronews.com/polaroid-wants-to-free-your-trapped-digital-photos-with-new-fotobar-stores-2013-01
http://www.polaroidfotobar.com/


GOOGLE+ JE KAN ER NIET OMHEEN
Maar wekt verplichte combinatie geen wrevel?

Het sociale netwerk van Google, Google+, wordt niet meteen echt actief gebruikt door mensen om er iets te posten; toch niet zoals Facebook, waar de hele familie zijn foto's en gedachten post, meedoet aan actiegroepen, enz. Neen, bij Google+ vind je hoogstens wat postings van mensen die meer tot tech crowd behoren, en die Google+ handiger vinden om discussies op te starten dan de 140 tekens van Twitter.

Nochtans kent Google+ een grote groei. Gewoon omdat je wel lid moét worden: wanneer je een account aanmaakt bij een van de vele Google diensten (Gmail, YouTube, enz.), dan krijg je meteen een Google+ pagina. Wil je een review schrijven van een app die je bij de Play Store downloadt, dan moet je inloggen met je Google+ account; Google zelf zegt dat dit is om te voorkomen dat er geknoeid zou worden met de reviews.

Maar is dat wel de echte reden? Want zonder dat je je ervan bewust bent, worden alle activiteiten die je nu op die Google diensten verricht, in Google+ gecombineerd. Daar valt voortaan te lezen dat je die review geschreven hebt, dat je dit of dat gedaan hebt. En bij gebruikers die op hun privacy gesteld zijn, zit dat toch niet lekker.

De reden waarom Google dit doet? Tja, net als bij Facebook uiteraard: verfijnde profielen aanmaken, zodat bedrijven beter doelgerichte advertenties op je kunnen afvuren. Want jij (of  liever: jouw profiel) bent de koopwaar, hoe cynisch dit ook mag klinken.

Over de voor- en nadelen van die nauwe integratie van Google+ in alle Google-diensten, lees je een interessant artikel bij Wall Street Journal.
http://online.wsj.com/article_email/SB10001424127887324731304578193781852024980-lMyQjAxMTAzMDAwMjEwNDIyWj.html


 

 



 
 
Hoe bedenken ze het

Soft- en hardwarefabrikanten met nieuw en/of beter!



5 INNOVATIES VAN IMB: INTRO
Zij zullen ons leven in volgende vijf jaar veranderen

We hebben het zo vaak over social media giganten, over Apple en Microsoft... Maar waarom zo weinig over IBM? Een onterechte mediastilte, want dit bedrijf blijft aan de weg timmeren met innovaties, die hun weg vinden naar de gebruiker.
In een persbericht heeft IBM een tip van de sluier gelicht van vijf innovaties die ons leven in de volgende vijf jaar zullen veranderen. Omdat dit ons een belangrijk bericht leek, nemen we het in zijn geheel over. Vandaag: de intro.

IBM onthult de vijf innovaties die ons leven de volgende vijf jaar zullen veranderen
Diverse doorbraken luiden het tijdperk van de cognitieve systemen in, met computers die op hun manier zullen kunnen zien, ruiken, voelen, proeven en horen

IBM maakt vandaag voor de 7e keer de jaarlijkse "IBM 5 in 5" (#ibm5in5) bekend, een lijst van innovaties die de volgende vijf jaar de manier waarop mensen werken, leven en met elkaar omgaan zouden kunnen veranderen.
•    Voelen: voelen via je telefoon
•    Zien: een pixel zegt meer dan duizend woorden
•    Horen: computers zullen horen wat belangrijk is
•    Proeven: digitale smaakpapillen zullen helpen om slimmer te eten
•    Ruiken: computers zullen kunnen ruiken
De “5 op 5” prognoses van IBM gaan uit van maatschappelijke en markttrends en kijken naar de nieuwe technologieën die door de R&D-labs van IBM wereldwijd worden ontwikkeld en die de innovaties mogelijk maken.

Dit jaar verkennen de “5 op 5” voorspellingen van IBM innovaties die het volgende computertijdperk inluiden, dat IBM ook wel het tijdperk van de cognitieve systemen noemt. Deze nieuwe computergeneratie zal waarnemen, leren, zich aanpassen en de wereld beginnen te ontdekken zoals hij werkelijk is. De voorspellingen van dit jaar hebben alle te maken met één aspect van dit nieuwe tijdperk: de capaciteit van computers om de menselijke zintuigen na te bootsen en op hun manier te zien, te ruiken, te voelen, te proeven en te horen.

Computers die kunnen waarnemen zullen ons helpen om bewuster en productiever te leven. Ze zullen ons denken ondersteunen, maar niet in onze plaats denken. Cognitieve computersystemen zullen ons helpen om het complexe weer eenvoudig te maken, de snelheid waarmee informatie op ons afkomt bij te benen, beter gefundeerde beslissingen te nemen, onze gezondheid en levensstandaard te verbeteren, ons leven te verrijken en allerlei obstakels uit de weg te ruimen, zoals geografische afstanden, taalverschillen, kosten en ontoegankelijkheid.

“Wereldwijd slaan IBM-wetenschappers de handen in elkaar om doorbraken te realiseren die computers helpen om de wereld rondom hen beter te begrijpen,” verklaarde Bernie Meyerson, IBM Fellow en VP of Innovation. “Net zoals het menselijk brein voortdurend de informatie van verscheidene zintuigen combineert voor wisselwerking met de wereld, zo leveren combinaties van deze doorbraken nog waardevollere cognitieve systemen op. Met betere inzichten zullen zij ons helpen om antwoorden te vinden op een aantal van de meest complexe uitdagingen waar wij voor staan.”
In de volgende dagen lees je over de vijf voorspellingen die richting zullen geven aan de toekomst. (Bron: IBM)
http://www.ibm.com/smarterplanet/us/en/ibm_predictions_for_future/ideas/index.html
http://bit.ly/12nZ5cZ


5 INNOVATIES VAN IBM: VOELEN
1. Voelen: voelen via je telefoon.
Stel u voor dat u uw smartphone gebruikt om een trouwjurk te kopen en dat u via het oppervlak van het scherm de satijnen of zijden jurk of de kant aan de sluier voelt … Of dat u het kantwerk en het weefpatroon van een deken voelt dat door een lokale vakman aan de andere kant van de wereld wordt gemaakt … Over vijf jaar zullen sectoren zoals retail een kleine revolutie ondergaan door de mogelijkheid om een product via een mobiel toestel “aan te raken”.

IBM-wetenschappers maken gebruik van haptische, infrarode en drukgevoelige technologieën om toepassingen te ontwikkelen voor de retailsector, de gezondheidszorg en andere domeinen. De textuur en het weefpatroon van een stof worden dan voelbaar als iemand met zijn vinger over een beeld van het voorwerp op een scherm wrijft. De trilfuncties van een telefoon geven elk voorwerp een uniek trilpatroon dat overeenstemt met de tastervaring: korte en snelle patronen of langere en sterkere reeksen trillingen. Het trilpatroon zal helpen om zijde van linnen of katoen te onderscheiden en de fysieke gewaarwording van het aanraken van het materiaal te simuleren.

Momenteel maakt de gamingsector al gebruik van haptische en grafische technologieën om de speler in een gesimuleerde omgeving te brengen. Maar hier staan wij voor een nieuwe uitdaging: de technologie zo alomtegenwoordig maken en zo verweven met onze dagelijkse ervaringen, dat ze ons leven verrijkt. Deze technologie wordt vanzelfsprekend bij alles wat wij doen en verandert mobiele telefoons in instrumenten voor natuurlijke en intuïtieve interactie met de wereld die ons omringt. (Bron: IBM)
http://bit.ly/XYsjzQ
http://www.ibm.com/smarterplanet/us/en/ibm_predictions_for_future/ideas/index.html


5 INNOVATIES VAN IMB: ZIEN
2.Zien: een pixel zegt meer dan duizend woorden
Elk jaar maken wij 500 miljard foto’s[1].  Elke minuut wordt 72 uur aan video geüpload naar YouTube[2].

Verwacht wordt dat de markt voor medische diagnostische beeldvorming tegen 2016 niet minder dan $ 26,6 miljard zal bedragen[3]. Maar momenteel begrijpen computers de beelden niet.   Ze begrijpen alleen de tekst die wij aan en beeld toevoegen;  om ze te taggen of een titel te geven.  De meeste informatie – de inhoud van het beeld zelf – blijft een mysterie.

De volgende vijf jaar zullen systemen niet alleen de mogelijkheid verwerven om beelden en visuele data te bekijken en de inhoud ervan te herkennen, maar zij zullen aan de pixels ook een betekenis kunnen geven, ongeveer zoals een mens foto’s bekijkt en interpreteert. In de toekomst zullen computers met een soort “breinfuncties” kenmerken zoals kleur, textuurpatronen en begrenzing analyseren en inzichten verwerven uit visuele media. De impact hiervan op sectoren zoals de gezondheidszorg, retail en landbouw zal groot zijn.

Binnen vijf jaar zullen wij dankzij dit “gezichtsvermogen” in de medische sector informatie over specifieke anatomieën of pathologieën kunnen destilleren uit de enorme informatievolumes van MRI- en CT-scans, röntgenopnamen en echoscopieën. De essentiële informatie in deze beelden is soms zo subtiel dat ze ontsnapt aan het menselijk oog en alleen door nauwkeurige metingen aan het licht komt. Als systemen getraind worden om op beelden specifieke informatie op te zoeken – zoals het onderscheid tussen gezond en aangetast weefsel – en die te correleren met patiëntendossiers en wetenschappelijke literatuur, dan kunnen ze de artsen helpen om medische problemen veel sneller en accurater op te sporen. (Bron: IBM)
http://lab.softwarestudies.com/2012/02/world-diary-how-many-photos-do-we-take.html
http://www.youtube.com/t/press_statistics
http://www.marketsandmarkets.com/Market-Reports/diagnostic-imaging-market-411.html.
http://bit.ly/W1Q1KV

 


 
 
Voor elk wat wils
Nieuws in een notedop



[met medewerking van de NeTTieS-knipselman Dave Lahousse]

*** LaCie breidt zijn serie opslagproducten uit met de zeer snelle en krachtige XtremKey USB 3.0. Deze USB-stick is speciaal ontworpen voor gebruikers die op zoek zijn naar de beste technologie. De XtremKey USB 3.0 is bestand tegen de meest extreme omstandigheden. Zo is de stick dankzij de slijtvaste schroefdraad en de rubberen ring tot op een diepte van tweehonderd meter waterbestendig.
http://persberichtonline.be/?p=2027

*** Nokia introduceert de Nokia Lumia 620, de derde en meest betaalbare smartphone in de Windows Phone 8-serie. Naast de Nokia Lumia 920 en de Nokia Lumia 820 biedt de Nokia Lumia 620 een speelse en jonge uitstraling, en een compact design.
http://newsroom.nokia.be/nokia-introduceert-nokia-lumia-620/

*** Benelux-Unie wil één gsm-zone zonder roamingkosten
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/benelux-unie-wil-een-gsm-zone-zonder-roamingkosten/article-4000226980021.htm




Het oor wil ook wat!
Audio op het Internet



SILENCE IS SEXY - COME BACK TO YOU

[Indie pop] Krachtige rock, songs die goed opgebouwd zijn en instrumentaal mooi ondersteund worden. Samenzang die het krachtige van het ritme wat verzacht. Een groep uit het Nederlandse Utrecht om te volgen - en zijn albums gratis te downloaden bij Jamendo.
http://www.jamendo.com/en#en/artist/341681/silence-is-sexy
http://www.silenceissexy.nl/


SKABROT - PLACE WHERE I BELONG
[Ska] Een supersnel ritme, dat uitnodigt tot humoristische songs of kabaret. Deze Duitse groep uit Hünfeld brengt mooie SKA muziek op zijn album, maar de meest populaire song van de band, "place where I belong" is eerder jazz-achtig. De moeite waard!
http://www.jamendo.com/en#en/artist/426658/skabrot
http://www.jamendo.com/en/track/975624/place-where-i-belong


VRIJDAG HOORSPELDAG: BLOEDGELD

Wist je dat van de reeks Commissaris Van In van auteur Pieter Aspe, bekend van tv, ook een hoorspelreeks bestaat? En dat die minstens even goed is als de tv-reeks, zo niet beter? De afleveringen werden op Archive.org geplaatst, waar zij gemakkelijk te downloaden zijn.
Het verhaal begint met Van In en Hannelore die, zeer tegen de zin van Aspe, naar een receptie gaan voor het boek van schrijfster Christine Lemmens. Meer uitleg over de reeks op het Hoorspel-blog.
http://hoorspel.wordpress.com/2010/09/26/commissaris-van-in-bloedgeld-32-afleveringen/
http://archive.org/details/CommissarisVanIn-Serie06-Bloedgeld





Netties werkt samen met:



EVEN EEN UITSMIJTER TUSSENDOOR, VOORALEER U NAAR HET 2e DEEL GAAT:
Wanneer iemand iets te zeggen heeft, is de moeilijkheid niet om het hem te laten zeggen,
maar om hem ervan te weerhouden het te vaak te zeggen.
- Bernard Shaw -


EEN WOORD VAN ONZE SPONSORS

De Netties redactie dankt de volgende bedrijven, voor de prijzen die zij zo vriendelijk waren te bezorgen voor onze NETTIES-verkiezing:



1 Fritz! box 7390



De FRITZ!Box WLAN 7390 combineert alle communicatie functionaliteiten in één apparaat. De router beschikt over twee snelle USB-poorten. Hiermee kan de FRITZ!Box worden aangesloten op meerdere apparaten, waaronder printers, harde schijven en andere USB-apparaten.  Het apparaat biedt via een VDSL-breedbandaanlsluiting overdrachtsnelheden van maximaal 300 Mbit/s. - De FRITZ!Box WLAN heeft een geadviseerde verkoopprijs van €259

(Met dank aan het team van Axicom voor deze prijs)


4 Limited Edition Logitech Colour Collection koffers



Daarin zit een Logitech K360 toetsenbord, een Logitech C270 webcam en een Logitech M235 muis, allen uit de Logitech Colour Collection.

( Met dank aan het team van Hill & Knowlton voor deze prijs)

3 pakketten Trend Micro Titanium





De Trend Micro Titanium beveiligingsoplossingen beschermen u en uw gezin tegen de allerlaatste internetbedreigingen. 

De oplossing is gemakkelijk te gebruiken, maar biedt toch een veelomvattende bescherming voor wat u elke dag online doet - e-mailen, omgaan met anderen en surfen over het web - en u wordt niet lastiggevallen met allerlei meldingen en pop-ups.

Versie 2013 bevat ook beveiliging voor sociale netwerken, en een privacyscanner voor Facebook.
(Met dank aan OutoftheCrowd voor deze prijs)

5 Bridgestone sleeën




Sneeuw en veilig autorijden gaan niet zo goed samen als je je rijstijl en banden niet aanpast. Maar dankzij bandenproducent Bridgestone kan je onze kleinste vrienden toch nog veilig naar school brengen met deze mini-sledes. Wij mogen er vijf weggeven.


(Met dank aan het team van Lewispr voor deze prijs)



5 smartphone hoesjes van Mitch Firewear



Feuerwear, het Keulse modelabel, stelt zijn smartphonehoes ‘Mitch’ voor. Deze hoes is gemaakt van gebruikte brandslangen, waardoor ieder exemplaar uniek is door de verschillende prints en gebruikssporen. Geen enkele smartphonehoes is dus twee keer hetzelfde.  De binnenkant van de hoes is vervaardigd uit fijne microvezel, wat krassen op de display en de achterkant van je smartphone voorkomt.
Een leuk detail is de flap met klittenbandsluiting, die ervoor zorgt dat je smartphone niet uit de hoes kan glijden. Wanneer je de flap opent en er aan trekt, wordt het toestel automatisch uit de hoes getrokken, zodat je makkelijk en snel je telefoon kan opnemen moest dat nodig zijn.

Mitch is verkrijgbaar in de kleuren rood, wit en zwart aan de richtprijs van 39 euro, inclusief BTW.

(Met dank aan het team van NewsenginePR voor deze prijs)



 
De nieuwe oogst


RADIO DRAMA REVIEWS: BESPREKINGEN VAN HOORSPELEN
De BBC staat bekend voor zijn steengoede hoorspelen. Deze website is een verzamelpunt van besprekingen van de hoorspelen die daar gebracht worden. Nu zal je zeggen: wat heb ik aan die besprekingen, wanneer ik de hoorspelen zelf niet heb? Maar vele van deze hoorspelen circuleren in het "alternatieve" circuit van de binaire nieuwsgroepen; de besprekingen helpen je dan ook om een selectie te maken. Voor de liefhebbers!
[Taal: ENG]
http://www.radiodramareviews.com/index.htmlMV8"


2HOUSES: WAT NA DE SCHEIDING

Na een scheiding is het niet gemakkelijk,niet voor de ex-partners, niet voor de kinderen. Want samenleven moet je nog altijd doen, en afspraken moeten gemaakt worden. Deze website wil gescheiden ouders helpen om het co-ouderschap praktisch te regelen, via het web, om afspraken te maken over de kinderen, enz.
[Taal: NL/ENG]
http://www.2houses.com/


IVIDEON: BEWAKING VIA HET INTERNET
Wil je je huis graag bewaken terwijl je niet thuis bent? Dan kan dat, via het internet, en je hoeft zelfs geen wizzkid te zijn om het te installeren. De webdienst ivideon biedt je namelijk een heel gemakkelijke manier aan om beelden via hun server te bekijken, inbegrepen archiefbeelden. Hoe je tewerk moet gaan lees je bij MakeUseOf.
[Taal: ENG]
http://www.makeuseof.com/dir/ivideon-set-up-a-video-surveillance-system-check-out-the-live-footage-archived-recordings/
http://www.ivideon.com/


HIER SPREEKT MEN NEDERLANDS: OPEN DATA VAN TPA
Eerder deze week hadden wij het over het belang van open data - data die door externe bedrijven gebruikt kunnen worden in hun eigen toepassing. De dienst Toerisme Provincie Antwerpen (TPA) is een van de organisaties die dit toepast. TPA heeft onlangs de 4.000 km trajecten en 3.700 knooppunten van de wandelnetwerken in de provincie Anwerpen gedigitaliseerd in één GIS-laag (Geografische Informatie Systemen). Commerciële bedrijven kunnen die gratis verwerken. De licentievoorwaarden vind je op de site.
http:///www.tpa.be/gis


HIER SPREEKT MEN NEDERLANDS: WANDELKNOOPPUNT

Een van de eerste commerciële toepassingen van deze data, is Wandelknooppunt.be. Daarmee kan je zelf een wandelroute uitstippelen via de wandelnetwerken en hun knooppunten. De site hoopt dat ook andere provincies hun wandelnetwerken ter beschikking zullen stellen...
[Taal: NL]
http://www.wandelknooppunt.be/


HIER SPREEKT MEN NEDERLANDS: BLUEBIRD TOP 100
Wellicht een beetje te druk, met heel veel knipperende lichten en schreeuwerige kleuren, maar toch handig: een lijst met Nederlandstalige websites, vaak het product van noeste huisvlijt - waar, zoals de lezer weet, ook vaak pareltjes tussen zitten. Om te ontdekken dus.
[Taal: NL]
http://www.topsiteguide.net/top.asp?site=bluebird


VRIJDAG MULTIMEDIA: BRILJANTE BUSRECLAMES

Wij hebben het al eerder gehad over website Brekend; op de een of andere manier slagen ze er daar altijd in briljante dingen te vinden op velerlei vlakken - archictuur, design, film, fotografie....
Zo ook deze reeks foto's van autobussen die op een briljante manier beschilderd zijn met reclame. Om van te smullen!
[Taal: NL]
http://brekend.nl/2011/07/28/briljante-busreclames/


VRIJDAG MULTIMEDIA: PRINTEMPS À NEW YORK
Een fotograaf maakt foto's van scènes in New York. Hij print ze uit, en gaat daarna met die levensgrote foto's naar de plek in kwestie, om een speciaal effect te verkrijgen. Het resultaat is verbluffend.
Een heel mooi portfolio van een fotograaf.
[Taal: ENG]
http://www.propice.com/spip/spip.php?page=propice&id_rubrique=1


VRIJDAG MULTIMEDIA: UP DOWN READY
Een heerlijk ouderwets spelletje, inbegrepen het muziekje. Gewoon vliegen, hoger, lager, en obstakels ontwijken. Simpeler kan niet? En toch is het moeilijk...
[Taal: EG]
http://dl.dropbox.com/u/2512414/UPDOWNREADY.swf



Bezoek ook de andere projecten van de Netties-medewerkers:
Wim W.: http://www.tenbunderen.be/  -  http://www.nieuwsbronnen.com/
Sjeef: http://www.sjeef.eu/Nederlands/projecten.html
Hilde: http://hoorspel.wordpress.com



 
Bij de collega's



*** BELSEC: NIEUWS OVER BEVEILIGING
(Belsec is lid van het netwerk van de Belgian Security Bloggers)
http://belsec.skynetblogs.be  


*** BELGIAN COWBOYS
http://www.belgiancowboys.be/



- Di Rupo nu ook ‘actief’ op Spotify & Deezer
http://www.belgiancowboys.be/web/di-rupo-nu-ook-actief-op-spotify-deezer/
- Amazon App Store vs. Apple App Store: geen verwarrende reclame
http://www.belgiancowboys.be/web/amazon-app-store-vs-apple-app-store-geen-verwarrende-reclame/


*** ALGEMEEN DAGBLAD
http://www.ad.nl/multimedia

 
- Consumentenbond: half miljoen wifirouters te kraken
http://www.ad.nl/ad/nl/5595/Digitaal/article/detail/3371723/2013/01/03/Consumentenbond-half-miljoen-wifirouters-te-kraken.dhtml
- Opstelten komt met richtlijn voor 'ethische hackers'
http://www.ad.nl/ad/nl/5595/Digitaal/article/detail/3371658/2013/01/03/Opstelten-komt-met-richtlijn-voor-ethische-hackers.dhtml
 
 

*** DIGITALE REVOLUTIE
http://www.fan.tv/digitaal/


 
  - Usb-stick voor smartphones
Het Japanse Sanwa komt als eerste fabrikant met een usb-stick die ook op Android smartphones is te gebruiken. De Sanwa Smartphone U-disk is daarvoor aan de achterkant uitgerust met een micro-usb aansluiting. Aan de voorkant zit een gewone usb-aansluiting...
http://www.fan.tv/digitaal/mobiel/20336-usb-stick-voor-smartphones
- Muziek componeren en vastleggen
DarkWave Studio is gratis open source software waarmee je op je computer muziek kunt maken. Met deze virtuele studio kun je zelf muziek componeren, maken en digitaal vastleggen.
http://www.fan.tv/digitaal/software/17548-muziek-componeren-en-vastleggen


*** ELEKTRO.BE
http://www.elektro.be
 
- Test: RHA MA450i koptelefoon
Met de MA450i lanceerde RHA dit najaar een nieuwe in-ear hoofdtelefoon. De opvolger van de MA350 moet dezelfde geluidskwaliteit bieden als zijn voorganger, maar voegt extra functies toe dankzij de ingebouwde ... 
http://www.elektrozine.be/ez/artikeldetail.php?artid=7074
- Samsung stelt Windows 8-toestellen voor
Onder het motto ‘Please touch’ zet Samsung de komende maanden in op het Windows 8-besturingssysteem. Het bedrijf toonde niet enkel tablets en notebooks met aanraakschermen, maar pakte ook uit met een ... 
http://www.elektrozine.be/ez/artikeldetail.php?artid=7036
 
 

*** DIGIMEDIA
http://www.digimedia.be/

  - Deezer lanceert muziek gefinancierd door reclame
http://www.digimedia.be/News/nl/13466/deezer-lanceert-muziek-gefinancierd-door-reclame.html
- Meetic verwerft Netlog
http://www.digimedia.be/News/nl/13470/meetic-verwerft-netlog.html

 


*** COMPUTERTAAL
http://www.computertaal.info

- Kinderen zonder internet lopen achterstand op
http://computertaal.info/2013/01/03/kinderen-zonder-internet-lopen-achterstand-op/
- The Pirate Bay documentaire mede mogelijk gemaakt door VPRO
http://computertaal.info/2013/01/03/the-pirate-bay-documentaire-mee-mogelijk-gemaakt-door-vpro/

 


*** TWEAKERS NET
http://www.tweakers.net

- Archos-afstandsbediening brengt Android naar televisiescherm
http://tweakers.net/nieuws/86420/archos-afstandsbediening-brengt-android-naar-televisiescherm.html
- MIT-onderzoekers ontwikkelen 'snelste transistor'
http://tweakers.net/nieuws/86418/mit-onderzoekers-ontwikkelen-snelste-transistor.html

*** DATANEWS
http://www.datanews.be


- 'Pesten is van alle tijden en nu gemakkelijker op Facebook ' (Clo Willaerts)
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/pesten-is-van-alle-tijden-en-nu-gemakkelijker-op-facebook-clo-willaerts/article-4000228961949.htm
- Binnenkort internet via de waterleiding?
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/binnenkort-internet-via-de-waterleiding/article-4000228984152.htm


*** MOBILEREVOLUTION
http://www.themobilerevolution.be/


- Review HTC One X+: een waardige opvolger
http://www.themobilerevolution.be/2012/12/review-htc-one-x-een-waardige-opvolger/
- Zijn de Pebbles er eindelijk?
http://www.themobilerevolution.be/2013/01/zijn-de-pebbles-eindelijk-daar/




 
De zaak Tee en Tee
Tips en trucs voor de PC/Internaut


 



 
Van alles halen, (bijna) niets betalen...

 

YOU KNOW ME: SOCIAL GAME

iOS - Android
Dit najaar lanceerde Boondoggle LifeLabs een sociaal mobiel game, dat je kan spelen met al je vrienden tegelijk. Het draait errond hoe goed jij je vrienden kent, en inschat. Om uit te proberen. In het persbericht van Boondoggle vind je meer uitleg.
https://itunes.apple.com/be/app/youknowme/id548624932?mt=8
https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.boondoggle.lifelabs.youknowme
http://boondoggle-lifelabs.prezly.com/nieuwe-belgische-applicatie-youknowme-verlegt-de-grenzen-van-social-gaming


RIBBON HERO 2: LEREN OMGAAN MET DE RIBBON
Ken je nog Clippy - de assistent van Office die je op alle mogelijke momenten benaderde met vragen: of je hulp nodig had bij het schrijven van een brief, de opmaak, enz? Omdat de meeste gebruikers Clippy echt vervelend vonden, werd hij na een tijdje afgevoerd.
Microsoft heeft echter een reïncarnatie van Clippy edacht: Ribbon Hero 2. Dat is een spelletje, dat je kan downloaden, en zo kan leren te werken met de Ribbon van Office.
http://www.ribbonhero.com/press.html
http://www.ribbonhero.com/


PHOTO MAGICIAN: FOTO'S BEWERKEN

Win2000/XP/Vista/7 - 2,2 MB - freeware
Met de gratis tool Photo Magician kan je in één klap verschillende foto's in een bacht bewerken, zoals de afmetingen aanpassen. De tool is erg gebruiksvriendelijk: je moet gewoon de map selecteren, de doelmap aangeven voor de gewijzigde foto's, formaat en scherpte aangeven, en dan via de Export button het procedé in werking stellen.
http://www.photomagiciansoftware.co.uk/


CAMEYO: MAAK VAN ELK PROGJE EEN PORTABLE VERSIE
Windows XP/Vista/7/8 - 10,2 MB - freeware
Deze software zorgt ervoor dat je van al jouw favoriete apps een versie kan maken die je op een USB stick kan zetten of op je Dropbox, en zo kan opstarten. De tool maakt namelijk van de applicatie een virtueel of portable app, wat wil zeggen dat één .EXE bestand de hele toepassing bevat, inbegrepen de DLLs en register waarden.
http://www.cameyo.com/
http://www.chip.de/downloads/Cameyo_44910995.html


HIKE: ALTERNATIEF VOOR WHATSAPP
Android OS - 7,5 mB - freeware
Net als Whatsapp kan je met Hike gratis chatten met vrienden, en foto's, audiobestanden en video's verzenden. Met andere woorden: een alternatief voor SMS - en veel goedkoper!
http://www.chip.de/downloads/Hike-Android-App_58495159.html
http://get.hike.in/


SKETCH ME! VOOR DE TEKENAARS

iOS - 22,7 MB - 8,99 euro
Een app voor de iPad, waarmee je tekeningen kan schetsen op je iPhone. En daarvoor moet jen iet eens kunnen tekenen: je voert gewoon een foto in, en de tool zet die om in een schets.
http://www.chip.de/downloads/Sketch-Me-iPhone-App_43638487.html
http://www.bluebear.ie/
 

(Deze tips voor share- en freeware zijn afkomstig van verschillende sites, o.a. Freewareweb, Lockergnome, ZDNet, PCWorld, en andere.



 
 

Het laatste woord....



 


 
NeTTies e-zine
Postbus 24
Antwerpen 14
2018 Antwerpen


Coördinator:
Hilde Van Gool
Tel 0475/53.41.20 - 015/25.28.71

Wij danken de vele mensen die nu 
of in het verleden hebben meegewerkt aan dit e-zine:
Miranda Swier 
Benny Raemaekers
Geert Demuynck
Kurt Fierens
Peter Stuart 
Gerard Schaefers (Sjeef)
Boeloeboeloe (LVO) Manu Drieghe 
Marijke Pante,
Marianne Steijlen 
Reinhilde Remaut 
Ludo Cattoor 
Evert Poppen 
Philip Lafeber 
Julien Van den Borre, 
Johan Junior
Kurt op de Beeck
Koen van Poucke
Rogier P. Bakx
Jurgen Veys
Nick Toretto
Krekkie
Dave Lahousse
Frank VDW
Filip Overmeire (Filover) 
Jeffrey Drooghenbroodt
Ben Depré
Lode Vlayen
Danny Zeegers
Eddy Hooremans
Henk Langerak
Wim Wylin
Hilde Van Gool

In het bijzonder danken wij Wim Wylin voor de vele tips, en Gerard Schaefer voor de spreuk van de week.

- "NeTTies" is gratis te verkrijgen door te vragen om aan onze abonneelijst te worden toegevoegd. Dit kan online op onze site, of per e-mail.
- Te allen tijde kunt u het abonnement ook weer stopzetten, eveneens via de site of per e-mail.
- Uw adres wordt niet aan derden doorgegeven en wordt niet gebruikt voor commerciële doeleinden.
- "NeTTies" is onafhankelijk en wordt geheel op vrijwillige basis gemaakt.
- "NeTTies is niet verantwoordelijk voor eventuele schade veroorzaakt door het gebruik van software waarover wij publiceren.
- Teksten mogen worden overgenomen, maar uitsluitend met bronvermelding.
- "NeTTies" mag wel in z'n geheel worden doorgestuurd naar derden ter kennismaking.
- "NeTTIes" moedigt lezers aan een link te zetten op hun webpagina. De aanwezigheid van een verwijzing naar ons e-zine betekent echter niet dat wij het eens zijn met de redactionele inhoud op die site.
- De advertenties die op "NeTTies" geplaatst worden door derden vallen buiten de verantwoordelijkheid van de redactie en geven geenszins de mening van de redactie weer.  Bij deze teksten wordt duidelijk aangegeven dat het om een advertentie gaat.

Voor alle duidelijkheid even op rij onze regels voor de bescherming van uw privacy:
- Uw adres wordt nooit aan derden doorgegeven.
- Uw adres wordt ook niet voor marketingdoeleinden gebruikt.
- NeTTies zal u nooit reclameboodschappen van derden doorsturen in een aparte mail.
- In onze nieuwsbrief zal wel van tijd tot tijd een advertentie opgenomen worden, in het kader van sponsoring.
Deze tekst werd voor het laatst aangepast op 14 januari 2004



Webhosting, cms, verzending: Webdynamics
Eindredactie: Hilde Van Gool, en vanuit de eeuwigheid: Niek Harmans
Logistiek: Paul Liekens


  "NeTTies" is een oorspronkelijk concept van Jean-Luc Bostyn

 De eindredactie van NeTTies ligt in handen van Hilde Van Gool,
freelance publiciste. 


 

AFSLUITER VAN DE WEEK
Sommigen lezen omdat ze te lui zijn om na te denken.
De weg naar de onwetendheid is geplaveid met goede edities.
- onbekend -