We blijven even in de wereld van financiën. Het bedrijf Mollie ken je misschien - steeds meer websites bieden Mollie als betaalprovider aan wanneer je er bijvoorbeeld een abonnement wil nemen. Nu heeft Mollie, in samenwerking met Klarna, een nieuwe betaaloplossing ontwikkeld.
Die dienst is bedoeld voor B2B aankopen, dus aankopen van bedrijf tot bedrijf. Bedrijven betalen liever nà aankoop, bij ontvangst van de factuur. Maar dan moet de leverancier wel zeker kunnen zijn dat de koper solvent is, ok beren de rekening kan en wil betalen.
Daarvoor doet het bedrijf beroep op artificiële intelligentie. Die drijft krediet- en fraudecontroles aan, berekent flexibele betalingsvoorwaarden. En er zou ook een persoonlijk beheer van debiteuren komen en de AI moet ook berekenen dat de uitbetalingen gegarandeerd worden.
Eigenlijk wil Biller de betaalmarkt opschudden. Die is momenteel vooral gericht op de betalingen tussen consument en bedrijf. Maar de B2B markt is enorm veel waard - vorig jaar 710 miljard. En als je die kan veroveren, dan is dat wel interessant, niet!
https://www.ecommercenews.nl/biller-koop-nu-betaal-later-voo ...
|