Enkele berichten over evoluties in de ad wereld
Google Trends Als bedrijf met een website, zal je misschien gebruik maken van de verschillende mogelijkheden die Google biedt om te adverteren. Daarbij is het belangrijk te weten of je campagnes succes hebben, wat je doelgroep is, welke onderwerpen er populair zijn. Ook daarvoor heeft Google tools. Een daarvan is Google Trends. Daarbij kan je zien hoe populair een bepaald trefwoord is als zoekopdracht, en die evolutie over de tijd volgen. Je kan zelfs trefwoorden met elkaar vergelijken. Nu heeft Google het gemak van Google Trends nog vergroot, door de mogelijkheid te bieden dat je via mail meldingen krijgt over deze evoluties (1)
Adds mobiel gericht Een tweede nieuwigheid rond advertenties is wellicht positief voor adverteerders, maar het geeft je, als gebruiker, wellicht toch een nare smaak in de mond. Voortaan zal, wie een zoektochtop een mobiel toestel uitvoert of YouTube gebruikt, een advertentie kunnen zien voor een app en die meteen kunnen installeren.Wat gemakkelijk is uiteraard. Maar wat je daarbij wel moet weten is dat Google daarbij gebruik maakt van informatie die het verzamelt over jouw gewoonten: welkeapps je hebt, welke je gebruikt, hoe vaak je ze gebruikt, welke aankopen je gedaan hebt. Deze kennis zal het aan de adverteerders aanbieden. Meer hierover bij TechCrunch (2)
Google Analytics: combinatie Een derde bericht betreft Google Analytics, een tool om te zien welke advertenties het beste "pakken" en de gebruiker overhalen om op de advertentie te klikken. Voortaan zullen adverteerders informatie van zowel het web als mobiele toestellen tezamen kunnen zien in een en hetzelfde Google Analytics rapport. Dezelfde content wordt immers vanop steeds meer verschillende toestellen en apps bekeken, en adverteerders moeten weten wat het beste werkt op welk toestel, om hun campagnes te kunnen aanpassen. Meer hierover bij WebProNews. (3)
http://www.webpronews.com/google-trends-adds-email-notificat ...
http://techcrunch.com/2014/04/22/google-to-offer-mobile-app- ...
http://www.webpronews.com/google-analytics-lets-you-look-at- ...
|